Продавець "FORTUNA-AVTO" розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
811 відгуків
Інтернет-магазин "FORTUNA-AVTO"
Наявність документів
Знак Наявність документів означає, що компанія завантажила свідоцтво про державну реєстрацію для підтвердження свого юридичного статусу компанії або фізичної особи-підприємця.
+380 (98) 795-61-43
+380 (95) 495-69-38
Кошик

Методичні вказівки по шумоізоляції автомобіля

Види і джерела шуму:

Шум -це... Є безліч визначень, я би формулював так:
Шум - це зайва, непотрібна, що заважає, дратує і т. п. інформація. Приклад - у водія - постійно базікає пасажир; будинки - реклама під час цікавої передачі; в офісі - дзвінки по телефону під час наради.
Ми ж будемо розглядати шум як непотрібний ЗВУК в автомобілі. До речі, я зустрічав людей, для яких шум в салоні недорогого автомобіля - краще музики... Про смаки не сперечаються.
АЛЕ! Є факти:
Шум надає шкідливий вплив на зоровий і вестибулярний аналізатори, знижує стійкість ясного бачення і рефлекторної діяльності.
Шум сприяє збільшенню числа всіляких захворювань ще й тому, що він гнітюче діє на психіку, людина починає безпричинно нервувати.

Підвищений шумовий фон призводить до звуження кровоносних судин і зменшення припливу крові до органів тіла. У відповідь на це організм починає виробляти гормони, які сприяють підвищенню кров'яного тиску і активізації роботи серцевого м'яза, що може викликати прискорене серцебиття, у тому числі стенокардію.
Шум утрудняє розбірливість мови, особливо при його рівні більше 70 дБ.

Сучасний автомобіль - джерело різноманітних шумів. Шум, якщо це не шум прибою і не шелест листя, - це ще одне джерело стресу. Тому жителя сучасного мегаполісу, який проводить в автомобілі значну частину свого часу, необхідно подумати про таку необхідної речі, як шумоізоляція автомобіля - це збереже здоров'я, яке, як відомо, не купиш ні за які гроші.

Шум в автомобілі може бути постійним, переривчастим і імпульсним. До джерел постійного шуму в автомобілі можна віднести шум від двигуна, трансмісії, підвіски, шин, зовнішній шум. Переривчастий шум видають: вентилятор системи опалення, кондиціонер, вентилятор системи охолодження. Імпульсні шуми - це скрипи, стуки і клацання. Випромінювачами шуму є, в основному, панелі кузова автомобіля і елементи салону (багажника). І всі ці шуми насправді стомлюють, викликають дискомфорт і знижують безпеку.
Спектр шуму в автомобілі має максимум в низькочастотній області (10-200 Гц) і плавно спадає з підвищенням частоти.

 

 Способи поширення шуму:

Залежно від середовища поширення шум (звук) можна розділити наповітряний і структурний.
   Повітряний - передається по повітрю прямо від джерела до точки спостереження (в нашому випадку до вуха водія чи пасажирів). Чим менше перешкод на шляху звуку, тим більше буде гучність в точці прослуховування.
   Структурний - передається і випромінюється вібруючими елементами кузова. По металу вібрація передається краще, ніж з пластику або більш м'якому матеріалу. Відповідно звуковбирні матеріали застосовують для боротьби з повітряним (акустичним) шумом, а вібропоглинаючі - для зменшення структурного шуму (вібрації).

 

Матеріали для протишумової обробки (призначення і область застосування):

Вібропоглинаючі матеріали:
Вібруючий двигун, трансмісія і елементи підвіски, а так само нерівності дороги і опір повітряного потоку змушують «звучати» деталі кузова. Для зниження рівня структурного шуму (шуму, що поширюється по деталях кузова) металеві деталі кузова слід обробити вібропоглинаючим матеріалом.
Поглинання вібрації в матеріалі відбувається за рахунок внутрішнього тертя, при цьому механічна енергія коливань перетворюється в тепло. Це приблизно як затиснути пальцями дзвінкий дзвіночок. Застосування матеріалів з більш високим коефіцієнтом механічних втрат дозволяє домогтися кращого результату. Всі представлені матеріали мають клейовий монтажний шар. Герметизуючі властивості дозволяють захистити кузов від корозії.
Вібропоглиначі матеріали бувають на основі бітуму або бутилової мастики, з алюмінієвою фольгою або без неї. Bimast являють собою окрему групу матеріалів, т. к. мають два вібропоглинаючих шару - мастичний та бітумний.
   Bimast (Standart, Super, Bomb) - серія нових вібропоглинаючих матеріалів, на основі бітумної і мастикової композиції.
   Standart- тканинне покриття, товщина - 3 мм, питома маса - 4,2 кг/кв. м
   Super- паперове покриття, товщина - 4 мм, питома маса - 5,8 кг/кв. м
   Bomb - алюмінієве покриття (матеріал з улучшиными властивостями), товщина - 4 мм, питома маса-6 кг/кв. м
   Вібропласт - гнучкий і еластичний вібропоглинаючий матеріал, що представляє собою полімерну самоклеющуюся композицію, сдублированную з алюмінієвою фольгою.
M1 -товщина 1,8 мм, питома маса - 3,5 кг/кв. м
М2 -товщина - 2,3 мм, питома маса - 3,8 кг/кв. м
   Візомат ПБ - самоклеючий вібропоглинаючий бітумний матеріал чорного кольору, ПБ-2 -товщина - 2 мм, ПБ-3,5 -товщина - 3,5 мм
   Візомат МП - вібропоглинаючий бітумний матеріал, з покриттям з алюмінієвої фольги, товщина - 2,7 мм, питома маса - 3-3,8 кг/кв. м

Нові матеріали: 
Вібропласт Silver-товщина-2 мм, КМП*=0,25 (проти 0,2 для Ml)
Вібропласт Gold - товщина - 2,3 мм, КМП=0,33 (проти 0,25 для М2)
    ВІЕК 0,2 КС - матеріал являє собою алюмінієву фольгу товщиною 0,2 мм з клейовим монтажним шаром.

Звукопоглинальні матеріали
Призначені для поглинання шуму, що поширюється в повітрі. Ця група являє собою пористі матеріали з покриттям і без. Поглинання звуку відбувається за рахунок багаторазового і несинхронного проходження звуку через межі повітря-матеріал-повітря. Матеріали монтуються в безпосередній близькості від джерела шуму. Додаткове властивість цих матеріалів - низька теплопровідність, тобто всі вони виконують ще й функцію теплоізолятора.
Акцент - голкопроколотий матеріал на основі спіненого поліетилену. За рахунок відкриточарункової структури добре поглинає звук.
    Ізотон - спінений поліуретан, покритий лавсановій металізованою плівкою.

Звукоізолюючі матеріали
Призначені для ізоляції салону від повітряного шуму. Такі матеріали є бар'єром на шляху розповсюдження шуму в повітрі. Зазвичай застосовуються в якості другого шару, після вібропоглинача.
    Vibroton - спінений поліетилен, покритий шаром з бітумної композиції.
    Сплен - дрібнопористий спінений поліетилен, додатково - хороший теплоізолятор.
Прокладочні матеріали
Призначені для усунення скрипів і вібрацій сполучуваних деталей.
    Бітопласт-ущільнювальний і противоскрипний матеріал з липким шаром на основі пінополіуретану товщиною 5-10 мм, зі спеціальним просоченням, що надає матеріалу водостійкість, довговічність, покращує його звукопоглинальні властивості. Також розрізняють матеріал Бітопласт Gold - цей матеріал є аналогічним у застосуванні, проте в ньому замість бітумної просочення, використовується просочення з латексної композиції, що додатково покращує його властивості.
     Маделін - ущільнювальний і декоративний матеріал на основі тканини (чорного кольору) товщиною 1-1,5 мм

 

методика протишумової обробки:

Шумоізоляція дверей
Двері автомобіля - традиційне місце розміщення фронтальної акустики, і тому часто в першу чергу стає об'єктом акустичного тюнінгу. Двері - поганий корпус для динаміка, такий корпус активно «підспівує» динаміку, викликаючи роздратування у слухача. Хороший корпус - «мовчить» в той час, коли динамік «співає».
Відповідно завдання по обробці двері можна сформулювати як «поганого корпусу для акустики зробити хороший».
Варіанти:
   Мінімальний - обклеюється зовнішня фільонка і дверна карта
   Стандартний - як буде описано нижче
   Максимальний - під хороший звук, змагання тощо - за технологією «Стандарт», але з застосуванням більш щільних матеріалів типу Bimast і механічним посиленням всіх поверхонь.
Розглянемо варіант виконання «Стандарт».
Для обробки двері необхідно розібрати, забезпечивши доступ до всіх оброблюваних поверхонь, потім підготувати ці поверхні для обробки, тобто очистити і знежирити їх.
Першою зазвичай обробляють зовнішню фільонку двері (СХЕМА 1 - двері в розрізі, 3 варіанти виконання: Bl, B2 і ВЗ), для чого обклеюють її спочатку вібропоглинаючим матеріалом, а потім, за необхідності, шумопоглинаючим, який виконує і функцію теплоізолятора. Для вібропоглинання використовуємо Вібропласт Ml або Bimast - для безкомпромісного варіанту, а в якості шумопоглинача - Сплен або Акцент. Зараз з'явилися нові матеріали - Gold і Silver. Вони мають більший коефіцієнт механічних втрат (КМП) при невеликому збільшенні питомої маси.

Зазвичай достатньо обклеїти 70-80% поверхні. Я зазвичай наклеюю вібропоглинач горизонтальними смугами, з невеликим нахлестом. Це збільшує жорсткість панелі. При необхідності додатково збільшуємо жорсткість панелі будь-яким доступним способом.
    Каркас дверей може оброблятися двома способами - із заклеюванням вікон каркаса двері або без нього. Перший, звичайно, кращий, але не завжди можливий і доцільний.
Отже, вікна каркаса двері заклеюємо деталями з ВІЕК (алюмінієва фольга з клейовим шаром), вирізаними з розміром і формою отворів у каркасі двері, з добавкою 2-4 см по периметру. ВІЕК після наклейки складає разом з каркасом двері одну поверхню (ФОТО 2).

 

 

Важливо! Забезпечити функціонування всіх тяг і тросів, які проходять через шар вібропоглинача!
Тепер монолітну поверхню обклеюємо вібропоглиначем - використовувати можна Вібропласт M1 або Bimast, в залежності від завдання і рівня виконання. Отримуємо поверхню, що складається з двох СУЦІЛЬНИХ металевих поверхонь, між якими знаходиться вибропоглощающии шар (ФОТО 3). У мінімальному варіанті вікна каркаса двері не заклеюються.

Наступний етап - обробка обшивки дверей. Ця деталь салону знаходиться ближче всього до «слухача», тому не можна допустити, щоб вона заспівала».
Першим ділом перевіряємо і проливаємо герметиком або термоклеєм всі стики деталей обшивки дверей. Потім у критичних місцях (кишені і інші плоскі поверхні, схильні до підспівування») наклеюємо вібропоглинач - Вібропласт M1 (ФОТО 4).

 

Тепер можна обклеїти всю (по можливості) внутрішню поверхню обшивки дверей прокладним матеріалом - Бітопласт 5 або Бітопласт 10, в залежності від конструкції дверей (ФОТО 5).
Важливо! Не забути про проводах і тягах на парних деталях. Боковини кузова (салон і багажник) обробляють аналогічно.

 

Шумоізоляція підлоги і перегородки моторного відсіку:
Підлога у легковому автомобілі є одним із складних з точки зору протишумової обробки елементів. Тут ми маємо справу з досить жорсткими панелями великої товщини, широкий спектр вібрацій і товстий заводський килим як поглинач звуку. Часто килим приховує недоліки виконання віброізоляційних робіт, виконаних не на належному рівні. Важливо пам'ятати, що обробка підлоги «зручним» м'яким Вібропластом Ml часто не дає потрібного результату навіть при 100% покритті. Тут краще жорсткий і важкий Bimast, покладений в критичних місцях і обов'язково з дотриманням технології.
Мінімальний рівень- це укладання Bimast в критичних (звучать) зонах,
Стандарт- як описано нижче,
Максимум -100% покриття Bimast Bomb плюс звукопоглотитель максимальної товщини. Технологія укладання Bimast:
1. - Вирізану деталь трохи нагріваємо і, приклавши на місце монтажу, формуем по цій поверхні, НЕ ЗНІМАЮЧИ ЗАХИСНОГО ПОКРИТТЯ!
2. - З деталі, яка прийняла форму поверхні, на яку буде монтуватися, знімаємо захисне покриття і накочуємо на місце, не докладаючи надмірних зусиль (ФОТО 6).Така технологія укладання забезпечує незмінність конструкції матеріалу і максимальний ефект. При цьому немає необхідності обклеювати вібропоглиначем 100% поверхні, досить обробити 50-70% поверхні підлоги. Другим шаром можна укласти звукопоглинач Сплен або Акцент. Звукопоглинач, по можливості, укласти по всій поверхні підлоги (ФОТО 7).

 

    Перегородка моторного відсіку найчастіше має велику жорсткість і товщину, ніж всі інші панелі кузова. Тому обклеювання вібропоглинаючим матеріалом може не дати ефективного зниження шуму, більш ефективним засобом може виявитися обробка звукопоглинальним матеріалом бар'єрного типу, наприклад, Vibroton, не виключаючи обробки критичних місць Bimast (ФОТО 8).

 

Такий же підхід можна використовувати при обробці колісних арок (ФОТО 9).

Шумоізоляція стелі
Стеля в автомобілі має велику площу (в кузові універсал або вен - дуже велику) і виготовлений зазвичай з досить тонкого металу. Тому обробку таких поверхонь потрібно виконувати, враховуючи жорсткість панелі і масу вібропоглинаючого матеріалу (зазвичай використовується вібропоглинач Вібропласт M1 (ФОТО 10) або Візомат ПБ). Для запобігання низькочастотних резонансів слід збільшити жорсткість панелі. Для цього можна використовувати сталевий або алюмінієвий профіль, смуги спіненого полістиролу і т. п. Після вібропоглинаючого шару зазвичай наклеюють шумопоглинаючий шар Сплен або Акцент, який служить заодно і теплоізолятором (ФОТО 11). Через такий «бутерброд» проходить набагато менше тепла, так що салон такого автомобіля буде довше зберігати тепло взимку і прохолоду влітку. Крім того, значно зменшиться різниця температур між середньою температурою в салоні і температурою повітря на виході системи кондиціонування. Це зменшує ймовірність застудитися при активному використанні кондиціонера.


Шумоізоляція багажника
Навіть в седанах, де багажник відділений від салону, обробку багажника неправильно вважати малозначуща, т. к. виникли тут вібрації і шуми по металу кузова і у вигляді власне шуму - по вентиляційним каналам - все-таки потрапляють в салон.
А якщо в багажнику є сабвуфер, то вимоги до протишумової обробки стають ще жорсткіше. Адже в салон повинен потрапити звук від саба, без шумових добавок від панелей багажника. Підлога багажника і колісні арки обробляються аналогічно підлозі салону, тобто на шар вібропоглинача Bimast Standart або Bimast Bomb укладається шумопоглинаючий шар Сплен або Акцент. Бічні поверхні обробляються так само, як фільонки дверей.
Крім того, не можна забувати про задній полиці салону седана і хетчбека, особливо якщо в ній встановлені динаміки. Мета обробки полиці - забезпечити монолітність конструкції, виключити можливість брязкоту.
Якщо ж на задній полиці встановлений сабвуфер, то необхідно посилити полку механічно, щоб виключити вібрацію полиці, викликану роботою сабвуфера.
Важливо! Отвори в задній полиці, передбачені виробником для забезпечення вентиляції салону, заклеювати ВКРАЙ НЕБАЖАНО! Можна отримати неприємність у вигляді запітніння стекол, конденсації вологи на металевих поверхнях і т. д.

Шумоізоляція підкапотного простору
Підкапотний простір у сучасному автомобілі, на відміну від «старих добрих» Волг» і «Жигулів», упаковано досить щільно. Навіть доступ до перегородки моторного відсіку сильно утруднений. Тому протишумова обробка моторного відсіку, що в ідеалі передбачає, капсулювання зводиться до обклеювання капота вібропоглиначем типу Вібропласт Ml (ФОТО 12) з наступним покриттям шумопоглинаючий матеріалом типу Ізотон. Така обробка особливо корисна для дизельних моторів. В автомобілях з заводською шумопоглинаючою деталлю капота можна обійтися без Ізотону.
Важливо! Панелі кузова, розділяють підкапотний простір і систему вентиляції бажано теплоізолювати один від одного, щоб не доводилося при +20° С включати кондиціонер.

Інші галузі використання матеріалів

 


Суднобудування
Зменшення шумів на судах можна розділити на дві задачі - звукоізоляція силової установки і противошумовая обробка корпусу і салону.
Звукоізоляція силової установки припускає вібропоглиначу обробку панелей моторного відсіку (Bimast) і монтаж звукопоглинальних панелей. В особливих випадках виконується звукоізоляція сендвічем з двох шарів вібропоглинача, між якими знаходиться пористий звукопоглинальний матеріал, наприклад, Сплен.
Стандартного рішення немає, необхідно знаходити найбільш значущі шляху поширення шуму та створювати перешкоди на цьому шляху.

Генераторні станції
Шум генераторних станцій складається з шуму впуску-випуску, безпосереднього випромінювання звуку силовою установкою і вібрації, створюваних при її роботі.
Шум впуску-випуску можна зменшити додатковими глушниками. Це складно, так як вимагає зміни конструкції. Шум, випромінюваний безпосередньо силовою установкою, можна зменшити з допомогою звукопоглинальних панелей і вібропоглинаючої обробки корпусу (кожуха). Важкий фундамент і якісні опори силової установки допомагають істотно знизити рівень вібрацій. Основний підхід незмінний - знайти шлях, по якому поширюється шум і створити максимум перешкод на цьому шляху.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner